Simpozijum
Simpozijum je jedno od retkih mesta gde se na razložan i miran način iznose mišljenja, sučeljavaju stavovi i vode rasprave na dostojanstven, seriozan i kulturan način. To je najstariji (uslovno) prateći program i traje od prvog Festivala neprekidno, postajući tako i zaštitni znak filmske smotre u Vrnjačkoj Banji. Ostaju zapamćena brilijantna uvodna izlaganja, kritička sučeljavanja, lucidna promišljanja, teorijske inovacije, nove ideje pre svega vezane za scenario, ali i za ukupno filmsko stvaralaštvo.
Impozantna je i lista značajnih tema i referentnih uvodničara:
Kao što je već rečeno, sve diskusije sa simpozijuma su stenografisane i stizale su na adrese scenarista, reditelja, filmskih radnika, studenata i ljubitelja filma, neka prvonagradjena scenarija i izlaganja sa simpozijuma objavljivao je i filmski časopis “YU film danas” kao i mnoge novine, časopisi, a uradjeno je i nekoliko TV emisija posvećenih temama sa simpozijuma. Formiranjem svoje izdavačke delatnosti i objavljivanjem prvih šest knjiga vezanih za izlaganja sa simpozijuma, Festival je načinio značajan korak na polju filmskog izdavaštva.
Ugledna i priznata imena svetskog filma bila su gosti i učesnici simpozijuma: Na petom festivalu (1981.) Gvido Aristarko, poznati italijanski teoretičar i kritičar govorio je “O modernom filmu i fabuli”, na šestom festivalu (1982.) oskarovac Stiv Tešić (SAD) i Viktor Merješko (SSSR) govorili su o njihovom radu na stvaranju scenarija, Endrju Horton (SAD), koscenarista filma “Nešto između” bio je gost sedmog festivala (1983.), o “Savremenom shvatanju žanrovskog filma” na osmom festivalu (1984.) govorio je gost iz Francuske Alan Korno, delegacija sovjetskih filmskih radnika Sergej Livnjev, Viktor Tjomin i Igor Andrejev učestvovala je u radu simpozijuma na dvanaestom festivalu (1988.), Irena Vasiljeva i Arkadijij Inin, takođe iz Rusije, bili su na petnaestom festivalu (1991.), a 1993.godine generalni sponzor Sedamnaestog festivala bio je nemački grad Baknang, čiji je gradonačelnik Paul Biber bio gost festivala.