Predavači

Branislav Lečić

Aleksandar Janković

Predrag Stanojlović
Program
- Teatralnost na filmu: ogledi
iz filmske glume
14.08.2017. godine u 10:00 h
Radionicu vodi: Branislav Lečić
- Filmadžija budućnosti:
savremene obrazovne prakse
15.08.2017. godine u 10:00 h
Radionicu vodi: Predrag Stanojlović
- Redefinisanje identiteta –
ideologije u srpskom filmu
16.08.2017. godine u 18:00 h
Radionicu vodi: Aleksandar Janković
Ogledi iz filmske glume
U okviru 41. Festivala filmskog scenarija u Vrnjačkoj Banji danas je počela sa radom edukativna radionica “Filmska učionica”koju je svečano otvorio glumac, reditelj i profesor glume Branislav Lečić predavanjem “Teatralnost na filmu – ogledi iz filmske glume”. „Filmska učionica“ predstavlja multidisciplinarni projekat koji na prikladan način omogućava kvalitetno filmsko opismenjavanje tinejdžera i studenata. Upoznajući se sa prirodom medija filma, mladi će se istovremeno osposobljavati i za kritičko snalaženje u ostalim medijskim sadržajima, kao i za razlikovanje i razumevanje estetskih i etičkih vrednosti sadržaja – ne samo na filmu, već i u ostalim srodnim medijima. Projekat je osmišljen u formi radionice u kojoj će filmski profesionalci, istoričari i teoretičari filma, otkriti mehanizme kako od pasivnog posmatrača postati aktivan gledalac filma. Podučavajući o filmskom mediju, stručnjaci će omogućiti mladim ljudima da učestvuju u zajedničkoj analizi i kreaciji kritičkih tekstova, koja ima za cilj imaju da predstave značaj kritičkog promatranja filma odnosno razvijanja kritičkog mišljenja kao uslova za oblikovanje sopstvenog identiteta, mišljenja, samopouzdanja i eventualne, buduće umetničke ekspresije. Pedavanja će se odnositi na oblast elementarnog filmskog obrazovanja u kojem su istaknute celine: opažanje, doživljaj i prihvatanje filmskih elemenata i datog stvaralaštva. Učenici će aktivnim gledanjem pratiti klasična filmska ostvarenja i primati njihove poruke koje će se dalje koristiti kao predložak za dalje kolektivno istraživanje i dublje promatranje datih sadržaja, kroz jedinstven spoj njihovog vlastitog doživljaja i predavačeve analize, uz poseban akcenat na prepoznavanje estetskih i etičkih vrednosti u datim umetničkim delima.